همشهری آنلاین: هفته چهاردهم بوندس‌لیگا با شکست بایرن مونیخ در خانه ماینتس به پایان رسید. این شکست شاگردان یوپ هاینکس را از بازگشت به صدر جدول بازداشت. مکان نخست بدین ترتیب در اختیار شاگردان کلوپ، سرمربی پیشین ماینتس باقی ماند.

بوندس لیگا

کلن صفر - بوروسیا مونشن‌گلادباخ سه

فوتبال بوروسیا مونشن‌گلادباخ در فصل جاری که یادآور درخشش این تیم در دهه ۱۹۷۰ است، هم‌چنان با موفقیت‌ همراه است. شاگردان لوسیان فاوره سوئیسی در بازی افتتاحیه هفته چهاردهم کلن را در خانه با ۳ گل در هم کوبیدند. پیروزی شیرین در شهرآورد نوردراین-وستفالن، گلادباخ را برای چند ساعت صدرنشین جدول کرد.

بوروسیا دورتموند دو - شالکه صفر

شهرآورد بزرگ ایالت نوردراین-وستفالن را تیم‌های دوم و چهارم جدول برگزار کردند. لواندوفسکی در دقیقه ۱۶ با ضربه سر مهمان را جا گذاشت. شالکه نخستین فرصت خود را در دقیقه ۵۳ توسط هولتبی از دست داد. در دقیقه ۶۱ فیلیپ سانتانا، مدافع برزیلی میزبان پس از ۲ سال برای دورتموند گل زد و کار را تمام کرد.

هرتا برلین سه - بایر لورکوزن سه

بایر لورکوزن که هفته گذشته در چارچوب چمپیونزلیگ اروپا با چلسی روبه‌رو شده بود، در ۲۰ دقیقه نخست هیچ حرفی برای گفتن نداشت. برلین اما در ورزشگاه خانگی المپیک در ۱۷ دقیقه ۲ گل زد (گل دوم، گل‌به‌خودی توپراک) و یک پنالتی را هم از دست داد. مهمان هم کم‌کم بیدار شد و در دقیقه ۲۴ یک گل را جبران کرد. در نیمه دوم ابتدا لورکوزن ۲ گل زد و باخت دو بر صفر را به پیروزی تبدیل کرد، در نهایت اما گل سوم را هم پذیرفت.

آگسبورگ دو - وولفسبورگ صفر

تیم اشکان دژآگه یکی از بازندگان هفته چهاردهم بود. شاگردان فلیکس ماگات به مراتب بدتر از میزبان خود ظاهر شدند و با شکست از آخرین تیم، هم‌چنان در نیمه پائینی جدول باقی ماندند. اولین موقعیت "گرگ"ها در این دیدار در دقیقه ۵۱ به‌دست آمد. آگسبورگ که گل دوم را در دقیقه ۹۰ زد، با این پیروزی می‌تواند به خروج از جمع سقوط‌کنندگان به دسته پایین‌تر امیدوار باشد. داوری این دیدار حرف و حدیث‌هایی در پی داشت.

هوفن‌هایم یک - فرایبورگ یک

نخستین گل دیدار را همان‌طور که از روند بازی این دو تیم در هفته‌های اخیر برمی‌آمد، میزبان به ثمر رساند. هوفن‌هایم در دقیقه ۲۴ توسط روبرتو فیرمینو از مهمان قعرنشین خود پیش افتاد. فرایبورگ اما به هیچ عنوان تیم دست‌وپا بسته این میدان نبود و سرانجام موفق شد برای سومین بار در این فصل گلی دیرهنگام اما امتیازآور به ثمر برساند. شاگردان مارکوس زُرگ با یک امتیاز کنونی از خطر سقوط به آخرین مکان جدول جستند.

نورنبرگ یک - کایزرزلاترن صفر

نورنبرگ سرانجام پس از مدت‌ها طعم پیروزی را چشید و خود را از میان سه تیم پایینی جدول به مکان سیزدهم رساند. شاگردان دیتر هکینگ در دقیقه ۱۳ توسط تیموتی چندلر، مدافع آمریکایی خود، به گل رسیدند. این دومین پیروزی خانگی نورنبرگ در فصل جاری و اولین پیروزی پس از ۸ بازی است.

هانوفر یک - هامبورگ یک

در آخرین دیدار شنبه (۵ آذر) هامبورگ به هانوفر رفت تا در هفته شهرآوردها، دربی شمال آلمان را برگزار کند. هانوفر پس از شکست ۴ بر 1 در خانه وولفسبورگ در هفته گذشته، این هفته هم نتوانست به روزهای موفق خود بازگردد. جالب این‌ که شاگردان اسلومکا گل اول را هم از مهمان دریافت کردند. بازی پراشتباه دو تیم در دقیقه ۶۴ گل جفری بروما، مدافع هلندی هامبورگ، و ۱۵ دقیقه بعد تک‌گل میزبان توسط اشلادراف را در بر داشت.

هانوفر- هامبورگ

وردربرمن دو - اشتوتگارت صفر

در نخستین دیدار یکشنبه (۶ آذر) بوندس‌لیگا برمن در خانه خود اشتوتگارت را از پیش رو برداشت و دو پله در جدول صعود کرد. میزبان در نیمه اول بهتر از حریف بود، البته گل‌های خود را در نیمه دوم به ثمر رساند؛ نیمه‌ای که اشتوتگارت به مراتب بهتر بازی کرد. گل دوم شاگردان توماس شاف را نالدو، مدافع برزیلی، از روی یک ضربه ایستگاهی تماشایی از پشت محوطه جریمه مهمان به ثمر رساند. کلودیو پیزارو غایب بزرگ برمن در این دیدار بود.

ماینتس سه - بایرن مونیخ دو

آخرین دیدار هفته صحنه مصاف مسن‌ترین (هاینکس/ ۶۶) و جوان‌ترین (توخل/ ۳۸) سرمربی فصل بود. شاگردان توخل با پیروزی لطف بزرگی به سرمربی پیشین ماینتس کردند. مونیخ با این شکست از بازگشت به صدر بازماند و جایگاه دورتموند به مربی‌گری یورگن کلوپ تثبیت شد. کلوپ ماینتس را به دسته برتر آورد. بایرن در تمام خطوط با صدرنشین فصل فاصله‌ زیادی داشت و تنها در پی ضعف‌های میزبان و در خشش فان‌بویتن بلژیکی به گل رسید.

جدول رده‌بندی


1- بوروسیا دورتموند،‌ 29 امتیاز، تفاضل گل 20


2- بوروسیا مونشن گلادباخ، 29 امتیاز، تفاضل گل 14


3- بایرن مونیخ، 28 امتیاز


4- وردربرمن،‌ 26 امتیاز


5- شالکه 04، 25 امتیاز


6- بایرلورکوزن،‌22 ا متیاز


7- اشتوتگارت، 21 امتیاز


8- هانوفر 96، 20 امتیاز

 

کد خبر 152424
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز